We have been focusing on profitability-oriented management and qualitative growth despite the intensified. We will maximize the value of our existing business to become the “Best Wiper Manufacturing Company.”
We always pursue to provide the best quality products for our customers followed by the rapid changes of technology trend with innovational developments.
CAP will create the future where we can grow social values and company values together through advanced technologies and precision management.
For the safety of our customers and families, we introduce not only basic common sense on wipers but also relevant information such as wipers and inspection methods for your car.
CAP stands at the forefront of the global wiper market based on its advanced technology and strong partnership with customers.We will make the best for our shareholders' interests by establishing a foothold for sustainable growth through continuous innovation activities and quality management.
Our eyes and ears are always open to meet customers’ needs.
Since its establishment in 1995, CAP’s great efforts to develop the best wipers have led it into Korea’s No.1 wiper manufacturer in After Market and into expanding its business to become a global company.
We will always express our gratitude to our customers with a sustainable product quality.
CAP runs regular CSR activities to help local communities and underprivileged people
We're here every day to address customer inconvenience
Various information related IR can be checked through DART (Data Analysis, Retrieval and Transfer System)
Please feel free to call us with any questions
Customer
01
Q. 와이퍼에서 소리가 납니다. 교체해야 하나요?
첫째로, 와이퍼의 각도가 틀어졌는지 확인하여 주시기 바랍니다. 둘째로, 와이퍼 내 이물질 유무를 확인하여 주시기 바랍니다. 셋째로, 위의 경우가 이상이 없음에도 동일한 소리가 반복된다면 와이퍼 교체가 필요한 시기입니다.
02
Q. 와이퍼 작동 후에도 유리창에 빗물이 있어요. 교체해야 하나요?
우선, 와이퍼를 교체하시기 전 와이퍼 제품상에 이상이 있는지 여부를 파악하는 것이 중요합니다. 가령, 고무날에 플라스틱 커버가 그대로 끼워져 있거나 낙엽, 종이 등 이물질이 끼여 있다면 기능을 제대로 못할 수 있습니다. 이상이 없음에도 빗물이 남아있다면 교체하실 것을 권장합니다.
03
Q. 자동차 내에 김이 서리는 경우, 와이퍼를 교체해야 하나요?
와이퍼의 문제라기 보다 차량 내부와 외부의 온도 차이가 심한 날씨(우천)의 영향이 클 수 있습니다. 임시처방으로 창문을 열어 온도를 맞춰주는 방법이 있으나, 시간이 오래 걸릴 수 있으니 디프로스터(defroster, 창틀모양) 버튼을 눌러 에어컨을 작동시켜주면 해결하실 수 있습니다.
04
Q. 와이퍼 작동 후 유리창에 줄이 생기는 경우, 교체해야 하나요?
와이퍼의 수명이 다해 유리창에 줄이 생기는 경우가 있습니다.다만, 1번과 같이 제품의 이상유무를 우선 체크 하신 후 교체하실 것을 권장합니다 .
05
Q. 와이퍼 교체방법 및 리필방법을 알 수 있나요?
제품 뒷면 설명부분 혹은 매뉴얼을 참조하시면 확인하실 수 있습니다.또한 홈페이지 Customer 페이지의 동영상 등을 통하여 확인하실 수 있습니다.
06
Q. 와이퍼 구매시 고려해야할 점 이 있나요?
첫째, 차량마다 장착되는 와이퍼 크기가 다르다는 사실을 인지하시어 본인 차량에 맞는 와이퍼 사이즈를 알아두셔야 합니다. 둘째, 제품을 사용하실 때 제품 설명서 및 홈페이지의 매뉴얼의 장착방법을 충분히 살피시길 바랍니다.
07
Q. 와이퍼 적정 교체시기가 있나요?
통상 6개월에서 1년을 주기로 와이퍼 교체를 권장합니다. 그러나 겨울철의 경우 성에, 폭설 등 와이퍼 구조물과 고무에 부하를 일으켜 수명을 단축 시킬 수 있는 요소들이 있어 교체주기가 보다 빨라질 수 있습니다.
08
Q. 일반와이퍼와 플랫, 하이브리드 와이퍼의 차이가 있나요?
당사 홈페이지 Products로 가시면 확인하실 수 있습니다. 일반와이퍼는 가장 보편적인 형태로 Tournament 방식의 구조물이 있습니다. 플랫와이퍼는 일반와이퍼의 단점을 보완한 방식입니다. 하이브리드 와이퍼는 일반과 플랫와이퍼의 장점을 혼합한 형태의 와이퍼입니다.